2 příspěvky / 0 new
Poslední
Obrázek uživatele CernyT
Offline
Naposledy viděn: 15 let 11 měsíců zpět
Připojen: 05.11.2007 - 20:02
SUSE 10.1 vs. HP dv 6605

Dobrý den,
Jsem začátečník s Linuxem. Mám notebook HP dv6605. Vedle woken bych si tam chtěl dát ještě SUSE LINUX 10.1. Ale asi by to byl docela horor s ovladačema. Jak říkám jsem začátečník takže ani nevim, kde hledat. U HP samozřejmě není žádná šance. To dost mizivě podpooruje i windows. Takže mohl by mi někdo poradit jestli by mělo vůbec cenu se snažit tam tuhle distribuci dostat?
Díky za jakýkoliv rady.

Obrázek uživatele JirkaZ
Offline
Naposledy viděn: 6 let 5 měsíců zpět
Připojen: 17.10.2006 - 19:12
Pár připomínek...

1) proč 10.1, když už je 10.3? Jestli chcete odladěnou verzi, použijte 10.2.

2) ověření funkčnosti dané distribuce je nejlepší provést pomocí nabootování z live verze. ISO obrazy médií všech existujících verzí openSUSE najdete a stáhnete například tady.

3) ovladače se v Linuxu moc nekonají (myslím tím externí neboli od třetích stran), řada věcí je podporovaná přímo v systému (v jádře nebo výše).

4) jak se na to tak koukám, nevidím na první pohled nic, co by bránilo úspěšnému běhu openSUSE (nebo jiné moderní distribuce - Ubuntu/Kubuntu/PCLinuxOS/Mandriva a řada dalších). Každá má trochu jiné vlastnosti, takže když neuspějete s jednou, zkuste jinou. Prakticky od všech jsou live verze k ověření funkce.

5) hledat se dá nejlépe pomocí Google a vhodných klíčových slov + použití logického myšlení. To není o Linuxu, ale o systematickém přístupu obecně... Každopádně se vybavte trpělivostí a uvědomte si, že když něco zdánlivě "nepůjde", problém je téměř jistě mezi židlí a klávesnicí...

JirkaZ

Obrázek uživatele vladano
Offline
Naposledy viděn: 7 let 5 měsíců zpět
Připojen: 08.02.2007 - 02:04
Mam taky pavilion

Nyni tam uz nejaky tyden bezi 10.3, ale pokud mohu poradit, a mate tu moznost, nainstalujte si 10.2 pres internet, aspon v mem pripade to bylo vyrazne lepsi.