0 příspěvků / 0 new
Neznámý
Obrázek uživatele Neznámý
Jak se správně ptát

Protože na fóru vzniká neustálý nepořádek v tématech, chtěli bychom vás požádat o dodržování několika jednoduchých pravidel:

Tento text, narozdíl od pravidel fóra, není závazný, ale dodržováním těchto jednoduchých rad pomůžete jak administrátorů a moderátorům fóra, tak ostatním uživatelům, tak sobě.

Před položením dotazu použijte Vyhledávání. Mnoho problémů zde již bylo jednou (některé i vícekrát) vyřešeno. Zkuste si projít také naši Wikipedii (v současné době nefunkční, ale pracuje se na nové podobě). Hodně věcí se dá vyhledat i přes starý dobrý Google.

Pokud vaše vlastní pokusy o řešení i vyhledávání selhalo, neváhejte a zeptejte se, pokud se budete držet níže uvedených rad, rádi vám pomůžeme.

[color=#FF4000]3.[/color] [b]Máte-li více dotazů rozdělte je prosím do více témat[/b] - pomůžete tím nejen dalším lidem, kteří budou řešení podobného problému hledat, ale hlavně lidem, kteří vám budou odpovídat -> na více dotazů se těžko odpovídá a kvůli různému číslování a odrážkám jsou odpovědi velmi nepřehledné.

[color=#FF4000]4.[/color] [b]Pečlivě zvolte sekci, kam svůj dotaz vložíte.[/b] Dávat do sekce "Síť/Internet" dotaz, co dělat, když neběhá amaroK, nemá smysl...
Nevkládejte stejný dotaz do více sekcí, takovéto dotazy budou bez milosti mazány.

[color=#FF0000]5.[/color] [b]Nazývejte témata výstižně[/b], ulehčíte tím vyhledávání a dotazu s dobrým názvem si všimne více lidí. Striktně se vyhněte názvům typu: "Pls help, začátečník, lama, poraďte prosím, dotaz ..." Předmět nepište velkými písmeny a nepoužívejte vykřičníky ani jiné znaky (smajlíky, hvězdičky atd.), otazník stačí jeden.

[color=#FF0000]6.[/color] [b]Nepište velkými písmeny. Pište s diakritikou.[/b] Text si po sobě před odesláním ještě jednou přečtěte, abyste se vyhnuli překlepům a pravopisným chybám - text, který je kvůli překlepům špatně čitelný, málokdo dočte do konce.

[color=#FF0000]7.[/color] [b]Popište svůj problém pokud možno co nejpřesněji[/b], ale stručně a přehledně, pokud je váš dotaz delší, tak pro snažší orientaci v textu používejte odstavce.
Pokud si nejste jisti jak problém popsat "na odborné úrovni" nebojte se ho popsat vlastními slovy, odpovídající případně položí doplňující otázky.

[color=#FF4000]8.[/color] [b]Napište, co jste zkoušel, podle jakých návodů jste postupoval atd.[/b]

[color=#FF0000]9.[/color] [b]Snažte se uvést co nejvíce relevantních informací[/b] (např. druh hardwaru, verzi programu apod.)

[color=#FF4000]10.[/color] [b]Sledujte svůj dotaz.[/b] Když vám někdo dá nějaký návod, jak problém řešit, napište jak to dopadlo! Nic tak neznechutí, jako když se snažíte a tazatel se ani nenamáhá to zkusit.

[color=#FF0000]11.[/color] [b]Nevkládejte do dotazů požadavek na soukromou odpověď přes email[/b], řešení je tu také pro další. Pokud sami přijdete na řešení, napište jej do diskuse - pomůžete tím dalším uživatelům se stejným problémem.

[color=#FF0000]12.[/color] [b]Pokud vám nikdo neodpoví ani po delší době, nezakládejte nový dotaz[/b], ale do staršího vložte doplňující informace (pokud vás nic nenapadne, můžete vložit i frázi "Nikdo neví?" atd.).

A nezapomeňte, v případě že se problém vyřeší, označit téma jako vyřešené, tím že upravíte původní příspěvek a za Předmět napíšete [vyřešeno] . Ušetří to čas jak moderátorům tak případným pomocníkům, kteří nemusí pročítat celé téma, aby zjistili, že už není s čím pomoci.[/quote]